Blogger Templates

Tuesday, January 4, 2011

:: aKu dan hanDphOne ::

           H.A.N.D.P.H.O.N.E atau telefon mudah alih adalah satu gadget yang jadi 'harta meredak' bg seseorang sekarang..sapa yg xde hp nie kira teruk la ( bg pendapat sesetengah orgla )..hp digunakan dh semestinya utk kontek dgn cara message atau call..skgnie siap ada yg ada 3G plus and dh ada 4G..perh..mmg mantap teknologi sekarang...


                  aku ingat lg diri akunie...dulu hp xdk..bukan apa mak aku xbg pkai hp mula2..dye cakap lepas PMR baru ley pkai..aku pakai public phone jer huhu...jenuh cari duit syiling semata-mata nak call...habes jer PMR aku ingat lg...ayah aku belikan no maxis..RM42 kot..mmg mahal la..skangnie no maxis RM8.80 jer..mmg berbeza...ok2 berbalik kepada hp...aku dulu utk 1st time hanya pkai hp acu aku iaitu siemens yg aku dh xnmpak model tue dipakai lagi... :)...yg paling aku ingat, hp tue xley tekan butang 0...so, mmg merana kalau aku nk save no seseorang..mmg penuh kesabaran betoi...aku terpaksa pkai hp laen sebab tetibe hp tue xley nk berfungsi secara normal...






                  lepas tue lagi sekali aku pkai hp 2nd hand...hp nie kira popular la dulu tp dikirakan ketinggalan la jugak..nokia butterfly...mmg tersangat2 comey..tp dye ada masalah bateri...adoi,lau aku nk angkat call, charger mmg kena sentiasa ada dekat larh hehe....disaat semua org pakai hp berwarna, ada camera, itu je la yg aku mampu pakai...tp xpela....






                  lepas tue lepas SPM, aku keje..dengan duit gaji yg dikumpul, aku berjaya memiliki hp W770i....aku mmg sayang sgt hp tue...terlalu bnyak kenangan kat hp tue huhu...xdk masalah lgsg...jatuh p la byk kali,masih elok..mmg best sgt hp tue....aku pakai smpai akhir tahun 2009...


                




 pastue aku beli C510..beli sehari sebelum raya kot....nie lagi satu hp yg aku sayang sgt2....mmg hp yg plg aku puas ati ialah hp ini..!!! 







                 tp skg aku tukaq hp ngan bf aku...dye pkai hp  aku and aku pkai hp dye...N97 jadi milik ku sekarang...walaupun function lagi superb, tp aku tetap rindukan C510 aku..!!! bila kuaq dating, aku akan pegang and tengok hp aku puas2...asa macam benda berat sgt bila nk bg kat bf aku huhu....


niela sejarah AKU & HANDPHONE.... :)

No comments:

Post a Comment